Frågor & Svar


Frakt

Vi erbjuder alltid våra kunder fri frakt på alla ordrar över 499kr.

 

Ångerrätt

Vid ånger måste du meddela oss snarast, det gör du genom att skicka ett mejl till oss på info@astungt.se. 

I meddelandet ska ditt ska det tydligt framgå:

·        Namn

·        Adress

·        E-postadress

·        Ordernummer

·        Vilka varor som returneringen gäller

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

 

Du står för: 

·        Returfrakt

·        Leverans och skick på produkterna vid retur

·        Avgift om ej uthämtat paket (59 kr)

Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Rabattkoder/presentkort

Om du har en rabattkod eller ett presentkort hos oss så fyller du i koden vid slutet på din beställning i kassan. Om du köper ett presentkort så kommer koden digitalt i din inkorg på mejladressen du angivit vid beställning. 

 

Våra digitala presentkort är giltiga i 365 dagar.

Följ oss på instagram & facebook och håll utkik efter rabattkoder och erbjudanden som kan komma att dyka upp i framtiden!

 

Hur fungerar återbetalning?

När ditt ärende har blivit godkänt för återbetalning, kommer pengarna till ditt bankkonto inom 5-10 arbetsdagar.

 

Reklamation

Vid eventuella fel och defekter ska du alltid vid reklamation ange:

·        Namn

·        Adress

·        E-postadress

·        Ordernummer

·        Beskrivning av felet

 

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig självklart för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Vilka betalningslösningar?

Hos oss kan du betala med KlarnaSwish och vanlig kortbetalning

Kortbetalningssystem vi använder är DIBS payment.


Bytesrätt

Om du vill byta storlek på en produkt är det viktigt att du meddelar oss om vilken storlek du vill byta till. Hör av dig till oss på info@astungt.se så hjälper vi dig.

 

Övriga frågor

Vi hjälper dig gärna om du har några ytterligare frågor! Du kan antingen använda dig av vår chatt på hemsidan eller kontakta oss vi vårt kontaktformulär här.